ponedjeljak, 27. travnja 2015.

RECENZIJA NOVE KNJIGE FATIME TOMIČIĆ: "SCULA"

Zemlja o kojoj sanjam i koju želim ostaviti u naslijeđe jednog dana kada krenem na put u neku drugu dimenziju, Zemlja je na kojoj ćemo biti slobodni raditi sve ono što nas čini sretnima, ispunjenima i potpunima.“
Fatima Tomičić

Riječ je o neposrednim vezama, o slici svijeta, kao determiniranoga sustava (u kome ponašanje svakoga pojedinca, tjelesnoga predmeta i elementa potječe od njegovoga uzajamnoga djelovanja sa Stvoriteljem) i idejama koje je autorica djela svjesno usvajala iz bogatoga arsenala svojih iskustava sa ljudima diljem svijeta.

U takvu, prije svega duhovnu konstataciju, treba odmah unijeti i niz drugih bitnih napomena - Fatima Tomičić je savremena duhovna iscjeliteljica, koja je temelj svoga duhovnog djelovanja stjecala u istočnjačkim školama misticizma i kod teološki educiranih duhovnih učitelja (kako kod nas, tako i u inozemstvu), da bi zahvaljujući dugogodišnjoj praksi (14 godina se bavi iscjeljiteljstvom, a ovome priručniku, malome vodiču kroz svakodnevnicu, prvome iz serije knjiga u kojima autorica iznosi svoja iskustva, prethodilo je Fatimino djelo„Rukopis duše“), u teškom iskustvu bolesti (boreći se sa karcinomom), kreirala jedinstvenu metodu za neutraliziranje karmičkih obrazaca i usklađivanje i integriranje emotivnih obrazaca i njihovih posljedica na svim razinama ljudskoga postojanja. Njena metoda polarizacije, poznata pod nazivom Scula, metoda je „za razvoj ljudske svijesti i ljudske evolucije. Zapravo, sve joj je, kako kaže, "predano iz Univerzumasa kanala samoga Stvoritelja".

Fatimina nova knjiga je podijeljena na petnaest poglavlja: Čovjek – božanska iskrica(sa potpoglavljem Aktivacija duše i potencijala), Spirala razvoja života na Zemlji (potpoglavlje Zora nove svijesti), Scula metoda – put do savršenog sklada i nirvane (potpoglavlja: Informacija je moć i Svi smo povezani), Vrata se otvarajuScula metoda, lijek za sve bolesti(potpoglavlje Zahvaljujući Scula metodi, danas smo bolji i smireniji ljudi), Život je igralište(potpoglavlja: Život je sloboda i Život je kreacija), Zvuk, vibracije, frekvencije – alati života i ljubaviScula metoda kao način životaEnergija svjetlostiSmisao života kroz Scula metodu,Kako naša energija utječe na druge ljudeScula metoda na svakog djeluje drugačije, a jednakoČovjek je cjelina (potpoglavlje Posegnite za mirom bezuvjetnog prihvaćanja),Možemo li kroz Scula metodu pronaći sreću i što je uopće sreća i posljednje poglavlje Kako si sam pomoći?

Kao kreatorica , po opisu vrlo moćne metode za oslobađanje od karmičkih blokada i negativnih programa, koji nas ometaju u razvoju i napretku, Fatima je prvenstveno okrenuta budućnosti. Njeno učenje je obilježeno živom, elastičnom misli, koja nije čvrsto povezana ni sa jednom religijom, već univerzalnom logikom stvaranja svih oblika života, pri čemu joj je najveći izazov spoznavanje božanske kreacije; otkrivanje: koji to doživljaj sam Bog (kako god ga nazivali, Stvoritelj je Jedan!) želi iskusiti u vlastitoj kreaciji cjelokupnoga Univerzuma, čiji smo dio i mi. Fatimina procjena da kvaliteta duše i evolucija ne ovisi isključivo o tome da livjerujemo ili ne u Boga, ipak je rezultat studiozne retrospekcije. Njen cilj je doprijeti do svakoga milimetra planete Zemlje i svih bića na njoj.

Stoga, sve te tehnike i metode prijašnjega rada, počevši od sufijske inicijacije, predstavlja kao svoj osobni razvojni put. Teorija, koja bi se najkraće svela na htjeli mi ili ne,uvijek sve vanjsko utječe na naš razvoj i ponašanje, interpretira posebnu, specijalnu energiju - unapređivanje, poboljšanje i bogaćenje našega života, života naših bližnjih, a i cijele zajednice. Tragajući „za smislom života“, za novim odgovorima na uvijek aktuelna pitanja koja su postavljana i prije više hiljada godina, kao „žeđ za samospoznajom“, u kakvom se odnosu nalaze jedno prema drugome nestajanje i postajanje, jesmo li istinski slobodni za ljubav, spremni za oprost, obuzdavanje loših misli, ljubomore, zavisti, kako možemo snagom uma izgrađivati svoj mali univerzum, svoju stvarnost, da li smo svjesni vlastite nesreće, koliko smo spoznali frustracije da bi im se mogli oduprijeti, pa sve do današnjih kolebanja i pitanja: zašto nismo financijski sređeni, dok neki drugi jesu, odakle nam toliki zdravstveni problemi, gdje smo to pogriješili u međuljudskim odnosima, kada ćemo konačno biti jedinstveni sa samim sobom i i u jedinstvu sa Univerzumom – Fatima otkriva spoznajom božanske iskrice, koja je u svima nama, ušavši u nas u trenutku našega začeća, a „koja iz nas izlazi u trenutku naše smrti, da bi ponovno ušla u drugo tijelo i nastavila svoj život.“

Prvo poglavlje knjige, posvećeno čovjeku kao božanskoj iskrici, na zanimljiv i moglo bi se reći prilično znanstven način objašnjava naš „prapočetak“„svhu dolaska na planet“, esenciju duše, čovjeka, kao „bazu podataka“ i „oblik jedinstvene, univerzalne energije i univerzalnog znanja“. I dok je Fatimin „Rukopis duše“ svojevrstan duhovni eksperiment, koji se ticao metoda duhovnoga iscjeljivanja, kao što su opisi karmičke analize sudbine, olova, zapisa i molitvi, numerologije, polarizacije, regresije, vizualizacije i hipnoze, slučajeva i djelovanja terapija, čak i predskazivanja i proricanja, ovaj priručnik od samoga početka pokazuje seriozniji i sasvim drugačiji pristup ljudskim problemima i vremenu, kao neizostavnom saputniku. Uvodeći Scula metod kao novu pomoć, autorica prenosi kako pojedinac može ojačati sponu sa samim sobom, te sa svijetom koji nas okružuje, ali i sa izvorištem energije.

Slijedeće poglavlje, „Spirala razvoja života na Zemlji“, kronološki i koncizno nastavlja govoriti o razvoju našega Univerzuma, koji se odvijao „u obliku spirale s krugovima, pri čemu je svaki krug malo manji od onog prethodnog. Ti su krugovi ujedno dijelovi povijesti i našeg planeta, a sve su manji jer su promjene u Univerzumu sve brže“. Tumačeći prve oblike života na Zemlji, Fatima kao alternativu postojećem svijetu već u ovom poglavlju čitaocu nagovještava sasvim novu paradigmu i izmjenu svijesti. Tu su ovisno od dimenzije moguće transformacije, čiju koncepciju nudi kroz spiralni razvoj – svaki proces rasta i kvalitativnoga pretvaranja na kraju vodi prelasku jedne date supstance u drugu, inkarnaciji života u život, ovisno koju je razinu (od mogućih dvanaest) naša iskrica dostigla. Svrha evolucije je u kreaciji svijeta. „Nalazimo se na prijelazu iz devete na desetu razinu spirale i naš svijet se mijenja. U toj promjeni već sada sudjelujemo“, naglašava naša duhovna iscjeljiteljka, ujedno i psiholog, a na tome putu, „Scula metoda je naše prijevozno sredstvo“. Nema potrebe za panikom, pa tako i utjehom. Fabulirajući, Fatima ujedno reproducira i zaključke. Duhovna sfera donosi doba Svjetlosti. Deseta razine je bezuvjetna ljubav, a nju autorica ponekad komparira sa Kristovom sviješću (na nepatvoren i prirodan način), da se živi iz ljubavi i samo zbog ljubavi. Pri tome, Scula metoda omogućava ulazak energije u organizam, koja ponaosob postaje sastavni dio strukture svačijega DNK.

Naš planet prolazi kroz razdoblja jačanja duhovne tame i jačanja duhovne svjetlosti, o čemu i tradiciona učenja imaju isto mišljenje. „Scula metoda - put do savršenog sklada i nirvane“ dio je knjige koji posebno daje akcent ovoj metodi, kao nepresušnom vrelu kozmičke ljubavi, upotpunjujući nam znanje iz prethodna dva poglavlja. Ključni sastojak duhovne evolucije svijesti je slobodna volja, a zatim se potrebno odmaknuti od svih„programa“ koji se u nama nalaze. „Želimo li sažeti sve spoznaje kroz koje smo prošli, sve dobre i loše stvari u našem životu, plus i minus, trebamo se reprogramirati.“ Prema Fatimi ova metoda je udahnuće Svjetlosti i vodi u nirvanu (sanskrt: „iščeznuće“), koja u budističkoj filozofiji predstavlja utrnuće svijesti o sebi; iracionalnu transcendenciju, čiji je cilj oslobođenje od neminovne patnje i ništavnosti pojavnoga života, stanje apsolutnog i istinskog mira“(Fatima Tomičić). Poglavlje obiluje nizom zanimljivih misli i poređenja. Moram izdvojiti jaku misao pri kraju ovoga dijela: „Čovjek običava govoriti: 'Ta tko sam ja, malen i običan, da bih nešto promijenio?' Pogledajte samo mrave, sićušne, da ih oko jedva primjećuje. Jedan mrav ne može napraviti ništa. No, zajednica mrava gradi nevjerojatne rudnike pod zemljom. Ponekad i čitave dvorce. To je snaga zajedništva i potencijal koji svatko od nas ima u sebi.“

U „Vrata raja se otvaraju“, Fatima Tomičić podsjeća na poznatu priču o Adamu i Evi. Prve ljude nije zanimao materijalizam, nisu brinuli ni o čemu, nisu Boga propitivali ima li kakav plan sa njima ili zašto nisu obučeni. Tek sa prvim grijehom oni postaju svjesni. Čovjekova sreća ustvari je nemoguća bez slobode, a Adam i Eva su bukvalno postali slobodni tek „padom“ na Zemlju. Izlaskom iz raja njihov razum upotpunjavaju nova saznanja i emocije. Potpuna uvjetovanost svakoga kretanja vjerovatno bi dovela do prirodno-znanstvenoga fatalizma, to jeste do onoga, što se u principu poistovijetilo sa istočnjačkim religijama kao usudvjerovanjesudbina predodređena od Boga, koja se ne može izbjeći. Fatalistička determiniranost prirode nepotpuna je modifikacija tradicionalnih konfesija (ma o kojoj religiji se radilo s obzirom na imperativ vjerovanja!). Tu se Fatima eufemistički ograđuje od monoteističkih religija, tako što nas dalje vidi kao dijelove planetarne svijesti, poslane na planet sa zadatkom da oblikujemo svoju svijest u skladu sa planovima Univerzuma, a Scula metod kao dio toga plana, ili ''sredstvo'' kroz koje „plan“ nije teško ostvariti, „ukoliko smo slobodni za kreiranje“.

Peto poglavlje – Scula metoda, lijek za sve bolesti“, bavi se „razbijanjem“ blokada energije u našim tijelima, kao posljedicama nepravilnoga proživljavanja emocija, poslije kojih nerijetko slijede i bolesti. Neke od tih bolesti izazivaju i lijekovi, s obzirom na činjenicu koju Fatima Tomičić prepoznaje („organizam je već opremljen svim potrebnim lijekovima“), a radi se o tome da je naš imunološki sustav prirodni obrambeni mehanizam, koji slabi u slučajevima svakodnevne konzumacije lijekova. Ovakvo zaključivanje je blisko homeopatiji (metodi alternativne medicine, čije je pravilo Slično se liječi sličnim). Generalno posmatrajući farmaceutsku industriju, komotno se može zaključiti da je postala unosna, cinična i neetična – prava kriminalna djelatnost. Stoga su, kako Fatima nudi, „energija Svjetlosti i Scula metoda rješenje za svakog pojedinca koji želi kontrolirati zdravlje svog organizma, poboljšati i unaprijediti svoj život te potpuno ukloniti probleme spajajući se s vrhunskim dobrom, duhovnošću i energijom iscjeljivanja.“

Tema smisla života, ljubavi kao divne energije, utjecaj agresivnih emocija na zdravlje i njihovo izazivanje najrazličitijih bolesti, otvaranje svijesti prema slobodi, glavne su teme poglavlja - „Život je igralište“. Na tom „igralištu“ od suštinske važnosti je povezivanje čovjeka sa svojom nutrinom, odnosno svaki pojedinac treba biti slobodan da bude upravo ono što jest kako bi ostvario svoj najviši potencijal i kako bi koristio univerzalnoj kreaciji“, čija je različitost nužna. Neke će zaprepastiti Fatimina iskrenost, a ja joj se divim: „Sve što vam ovdje prenosim, sve što vas učim, i sama sam prošla. Glad, besparicu, razoreni brak, silovanja, agresiju, alkoholizam i razne ovisnosti. Sve sam to bolno osjetila na vlastitoj koži. Najzad i karcinom! Sve sam preživjela uzdignute glave! Kada mi je bilo najteže, najviše sam se vezala i uzdala u Univerzum. Ta su me iskustva učinila osobom kakva sam danas. Duboke spoznaje do kojih sam došla, bacile su svjetlo na mračne kutke mog života i svijesti. Bez svih tih iskustava te spoznaja koje su uslijedile, mnogo toga vjerojatno nikada ne bih mogla razumjeti niti vam danas prenositi.“

U sedmom dijelu svoje knjige, „Zvuk, vibracije, frekvencije – alati života i ljubavi“, autorica nas upućuje da su kreacije Univerzuma posljedica misli od kojih su i nastale, a energija što daruje zdravlje je istinska ljubav, koja je jedina sposobna riješiti probleme. Kako kažemo da je istinito ono što opažamo čulima, tako je istinito i ono što primamo pomoću uma putem razumijevanja. Ona strana znanosti koja se bavi vječito aktuelnim pitanjima protivurječnosti traganja i prilaženja nerješivim problemima postojanosti života na Zemlji, koji su potekli već u starim istočnjačkim kulturama, te u antičkoj Grčkoj, okrenuta je budućnosti i najčešće služi kao katalizator duhovnoga stvaralaštva, naročito u trenucima kada duhovno stvaranje štiti slobodu i čovjekov razum od autoritativne prinude.

Za patnju bi se moglo reći da je ona poistovjećivanje sa igrom u kojoj smo smetnuli sa uma da se nalazimo u kozmičkoj igri, kao stvarnosti. Gubitak i pobjeda su sastavni dijelovi te naše stvarnosti za koju vjerujemo da je prava. Naravno, i to je dio „igre“, a svrha evolucije jeste u kreacijama svijeta. „Scula metoda kao način života“ stremi prevazilaženju svake patnje, gubitka i zla, koje nam je netko nanio ili koje smo mi netkome nanijeli. „To znači da moramo oprostiti i sami sebi“, zaključuje Fatima Tomičić. Ako prihvatimo ovu metodu, ljubav ćemo znati davati, a i primati, što pretpostavlja život u harmoniji. Čista i nepatvorena, bezuvjetna ljubav okreće svačiju egzistenciju u smjeru osobnoga, a potom i općega zadovoljstva. Prelazeći na novu razinu u spirali uzdizanja počinjemo ostvarivati i veći potencijal. Podsjetimo se da današnji čovjek koristi svega 5 do 10 % od svoga ukupnog kapaciteta mozga.

Spoj sa svjetlošću, spajanje sa Univerzumom, tema je devetoga poglavlja ove knjige.„Energija svjetlosti“ predočava koliko je svjetlost značajna i neraskidivo povezana sa našim životima. Već je i staroegipatska kultura svoj glavni grad nazivala gradom svjetlosti (Heliopolis), dok su stari indijski mudraci razvili tehniku solarne joge. Izravnim upijanjem energije Sunca, tijelo se može podmladiti, svijest otvoriti i tako započeti duhovni razvoj na višem stepenu.

Naredno poglavlje ističe smisao života kroz Scula metodu, što se nastavlja i u jedanaestome – „Kako naša energija utječe na druge ljude?“. Osim čitanja ove interesantne knjige, nesumnjivo je da prakticiranje tretmana Scula metoda zahtijeva prisustvo na Fatiminim radionicama: „Nakon više tretmana Scula metodom, svjetlost koju na radionicama primamo u nama postaje sve snažnija. Oni koji nam se pridruže, u to će se i sami uvjeriti“, naglašava autorica.

„Scula metoda na svakog djeluje drugačije, a jednako“ kao teza je obrađena tako što Fatima Tomičić iznosi iskustva iz svoga duhovnog centra o tretmanu ove metode. Da bi čovjek živio u duhovnoj harmoniji potrebno mu je znanje o samome sebi i znanje o sveukupnosti Univerzuma. Sve počinje od srca. Srce je simbol kretanja svega što postoji u Univerzumu. Preko njega dnevno prođe nebrojeno puta sva krv iz organizma. Ono je mišić ili pumpa koja ustvari proizvodi život u nama i naravno održava ga I ljubav i bol pogađaju prvo srce, a tek se nakon toga širi vibracija na ostale dijelove našega organizma i izvan njega.„Prolaskom kroz Scula metodu“, koja se svim ovim bavi, „otvaramo svoje kanale kako bismo sva svoja iskustva saželi i ostavili iza sebe te pozdravili nova“.

Život, sam po sebi, jeste traganje. Srce je zaduženo za rezonancu sa Univerzumom, kako bi nam davalo potvrdu jesmo li na pravome tragu ili ne. Kada srce boli ono nam uvijek govori da nismo u rezonanci sa Univerzumom i da to nije pravi trag. Da bi znali koji je put pravi, potrebno je naučiti slušati upravo srce. Hologram srca je duša ili obrnuto. Međutim, razum nas svojim kompasom uvijek zadržava na istom mjestu ili nas odvede u teži i često zaobilazni put. Ali, „kada prihvaćate sebe i svoje osjećaje baš onakvima kakvi jesu, postajete cjelina“, kaže Fatima u trinaestom poglavlju „Čovjek je cjelina“. Smisao Scula metode je težnja za razotkrivanjem i pretvaranjem u svjesno onih osjećaja i obrazaca koji podsvjesno djeluju na ljude u nepoželjnim oblicima.
„Možemo li kroz Scula metodu pronaći sreću i što je uopće sreća?“ Prijelazom na desetu razinu, nesreća nam neće biti potrebna da bismo shvatili pravu sreću. Uspješan završetak terapije Scula metodom, koja je usmjerena na oslobađanje negativnosti, postignut je kada osoba više ne osjeća potrebu za podražavajućom energijom terapeuta (što je vremenski ovisno od svake individue), već je uspijeva pronaći kroz prihvatanje samoga sebe. Time čovjek ne postaje savršeno ljudsko biće, već postaje sposoban izgraditi vlastiti, savršeni stav kojim liječi svoj život.

Posljednje, petnaesto poglavlje, Kako si sam pomoći“ svojevrstan je rezime već opisanoga u prethodnim glavama knjige. Iako smo u teškom dobu prijelaza, spremljeni Scula metodom, prema riječima naše psihologinje, i Svjetlost ćemo lakše primati, te se energijom uspješno nadograđivati za novo inkarniranje. Sve tehnike zahtijevaju dugogodišnji svakodnevni rad, ali Scula metoda relativno brzo i moćno budi uspavane sposobnosti čovjeka, kao i njegovo zdravlje. Fatima ne želi da se uz nju vječno vežemo, jer svaka ovisnost, pa i o terapeutu izaziva ljudsku blokadu. Prijeđite sa mnom na desetujedanaestu i dvanaestu razinu spiraleUniverzumaOsjetite Ljubav o kojoj pričamVeselite joj se jer znate da ona postoji i da jeuvijek uz vas.”

Slijede još prelijepa, topla, ljudska meditiranja o ljubavi i tu je kraj ovoga kratkoga priručnika, pisanoga jednostavno, a duboko, koji nikome ne može štetiti, već samo dobro donijeti. Kada se pročitaju sva poglavlja i ako se stekne utisak da autorica nije sve kazala, to je namjerno i stoga je sasvim je pravedno i plodotvorno upravo autorici prepustiti da u slijedećem priručniku još kaže, odnosno da nastavi…

Ja Fatimu Tomičić neću ni s kim upoređivati! Ni sa Jacobom Libermanom, ni sa Sigmundom Freudom, ni sa Jean-François Lyotardom ili nekim spiritualistima iz duhovnoga centra Damanhur u Italiji. Ni s kim! Uspjela je sama kreirati svoj metod, objema rukama čvrsto otvorivši kapije boljega svijeta!
Vrijednost ove knjige ne počiva na dilemi, koju nudi ovoj ili onoj recepciji. Gledajući što mi je u ruci, listajući i potcrtavajući samo neke od kvaliteta, meni dobro znane već od Rukopisaduše, novu knjigu duhovne iscjeljiteljke Fatime Tomičić svesrdno preporučujem za objavljivanje.